Sunday 18 March 2012

Aku Ingin Mencintai Mu

Tuhan, betapa aku malu
atas semua yang Kau beri
padahal diriku terlalu sering
membuat Mu kecewa

Entah mungkin karna ku terlena
sementara Engkau
beri aku kesempatan
berulang kali agar aku kembali

Dalam fitrahku sebagai manusia 
untuk menghambakan Mu
betapa tak ada apa-apanya 
aku dihadapan Mu

Aku ingin mencintai Mu
setulusnya, sebenar-benar aku cinta

Dalam doa
dalam ucapan
dalam setiap langkahku

Aku ingin mendekati Mu selamanya
sehina apapun diriku
ku berharap untuk bertemu
dengan Mu ya Rabbi..


Lagu yang indah untuk dihayati. Tak tahu artis mana yg nyanyi. Sape tau? sila angkat dua-dua tangan. \o/

2 comments:

Anonymous said...

Salam.. moga berada dbawah rahmatnya..\0/ saya tahu :) just nak bagi tau jer.. artis yg nyayikan lagu ni dari Indonesia, nama kumpulan 2 Edcoustic.. Vokalis (kang Aden) dia penulis lirik lagu ayat2 cinta yg dinyayikan oleh Rossa tu.. :)

- musafir. - said...

wslm.jazakallah..taktau saudara ke saudari.kalau saudari, jazakillah =)

ade jugak yg respon.edcoustic kan?sy pun baru tahu lepas dengar lagu muhasabah cinta.thanks sebab bagitau :)

nak angkat dua2 tangan jugak \o/